ავტომოყვავილეების გაღივება და გადარგვა ღია გრუნტზე

Вредная тут Я (^-^)
Команда форума
₲19,886
თუ გსურთ რომ რაც შეიძლება ადრე მიიღოთ გარე მოსავალი, ან მოკლე ზაფხული თქვენს გეოგრაფიაში არ გაძლევთ დროს სირბილისთვის, მაშინ წინასწარ უნდა მოემზადოთ კანაფის ღია გრუნტში დარგვისთვის. და ეს ყველაფერი იწყება ყვავილის ავტოყვავილებადი თესლის გაღვივებით და ქოთანში ჩითილის გადატანით. მხოლოდ ამის შემდეგ, გაზრდილი და გაძლიერებულიირგვება ღია გრუნტში.

Screenshot_29.jpg


შინაარსი



  • კაკლების გაღივება

  • რა ხელსაყრელი პირობებია მიჩნეული გაღივებისთვის

  • კანაფის თესლის მომზადება გაღივებისთვის

  • თესლის გაღივების მეთოდები

  • ბამბის ფირფიტებში გაღივება

  • ქაღალდის პირსახოცი ან ხელსახოცი

  • ჭურჭლის ღრუბელზე გაღივება

  • ავტოყვავილებადის გაღივება მინერალურ კუბებში

  • ნიადაგში გაღივება

  • ქოთნები ავტომოყვავილეების დასაფესვიანებლად

  • როგორ განვსაზღვროთ თესლის შანსები აღმოცენებამდე


კაკლების გაღივება


Screenshot_30.jpg

თესლი დაფარულია მყარი გარსით და მისი დაცვის ქვეშ შეიძლება დარჩეს რამდენიმე წელი, სანამ არ მოხვდება ხელსაყრელ პირობებში. დიახ, ეს უარყოფითად აისახება შედეგზე, თესლი, რომელიც დიდი ხანია ინახება, რთულად ღვივდება, მაგრამ ბუნებაში ამას მნიშვნელობა არ აქვს, რადგან კანაფის ბუჩქი ასობით და ათასობით თესლს გამოიმუშავებს. როგორც კი მარცვალი მოხვდება ხელსაყრელ თბილ და ნოტიო გარემოში, ბიოლოგიური ზრდის მექანიზმები გააქტიურდება და ის ცოცხლდება.

პირველად იჩეკება თეთრი "კუდი" - ეს არის პირველი ხერხემალი. მისგან გაიზრდება ძირითადი კანაფის ფესვი, საიდანაც შემდგომში ყველა სხვა ფესვი გამოვლინდება. მომდევნო ეტაპზე, თესლის (მუზარადის) მკვრივი გარსი ორ ნაწილად გაიყოფა, საიდანაც ზედაპირზე გამოჩნდება ორი პატარა მომრგვალებული ფოთოლი. ეს ფოთლები მცენარის ემბრიონის ნაწილია და წარმოიქმნება თესლში მყოფი მასალისაგან.

და მხოლოდ ამის შემდეგ, როდესაც მცენარე ფესვებს იღებს და დამოუკიდებლად იწყებს სამშენებლო მასალების სინთეზს მისი ზრდისთვის, ჩნდება პირველი ნამდვილი ფოთლები. ისინი პატარაა, მაგრამ უკვე აქვთ დამახასიათებელი დაკბილული ფორმა. ფოთლების პირველი წყვილის გამოჩენა მიუთითებს იმაზე, რომ მცენარე გადავიდა ნერგის სტადიიდან ჩითილის სტადიაში და ახლა დამოუკიდებლად გაიზრდება და განვითარდება.



რა ხელსაყრელი პირობებია მიჩნეული გაღივებისთვის


იმის გასაგებად, თუ რა სჭირდება მცენარეს, წარმოიდგინეთ გაზაფხულის თბილი დღეები. თოვლი დადნა და ნიადაგი გააჯერა ტენით, დედამიწა თანდათან თბება. თესლი განლაგებულია გასული წლის ფოთლების ფენის ქვეშ, სიბნელეში და სიმშვიდეში. მწერები ჯერ არ გამრავლებულა, იგივე ითქმის ფრინველებსა და მღრღნელებზე, ისინი შემოდგომაზე უფრო მრავლდებიან, თუმცა ახლა ისინი არ აწუხებენ მარცვლებს, რომლებიც ზამთრის განმავლობაში თოვლის ქვეშ იყვნენ. სხვათა შორის, თესლს, რომელიც ინახება 3-4 თვის მანძილზე, აქვს უფრო მაღალი აღმოცენების უნარი, ვიდრე ახალს.

გაზაფხულზე, როდესაც თოვლი დნება, მცენარეების თესლი გარკვეული პერიოდის განმავლობაში ძალიან ნოტიო გარემოშია. ანალოგიურად, ჩვენ შეგვიძლია ჩავალბოთ ისინი წყალში ერთი -ორი დღის განმავლობაში, ისე რომ თესლი შეშუპდეს და გააქტიურდეს. დიახ, კულტურული კანაფი, განსაკუთრებით სატივა, იზრდება უთოვლო ტროპიკულ კლიმატში, მაგრამ რუდერალისი, რომლის გენები გვხვდება ნებისმიერ აუტოყვავილებად ჯიშში, იზრდება მხოლოდ აღმოსავლეთ ევროპის, სამხრეთ ციმბირისა და ჩრდილოეთ ყაზახეთის ზომიერ განედებზე. ასე რომ, სითბო (მინიმუმ 20 გრადუსი), ტენიანობა, სიბნელე და დასვენება - ეს არის ის, რაც საჭიროა თესლის გაღვივებისთვის.

და ძალიან მნიშვნელოვანი! თუ თესლი უკვე გაღივდა, ისინი არ უნდა გამოშრეს. მშრალი თესლი შეიძლება ინახებოდეს თვეების განმავლობაში, ხოლო გაღივებული თესლი აუცილებლად მოკვდება რამდენიმე საათში.



კანაფის თესლის მომზადება გაღივებისთვის


უმეტეს შემთხვევაში, მიზანშეწონილია თესლის ჩადება წყალში გაღივების დაწყებამდე. შემთხვევები, როდესაც ეს მეთოდი სასარგებლო იქნება, განსხვავებულია. კერძოდ, ეს სასარგებლო იქნება ძველი თესლის გაღივებისას, რომელიც ერთ წელზე მეტი ხნის განმავლობაში ინახება (და ზოგჯერ, თესლი ინახება რამდენიმე წლის განმავლობაში). ამ დროის განმავლობაში, ჭურვი შრება და ხდება ძალიან მყარი. წყალში ერთდღიანი დალბობის შემდეგ (პლუს / მინუს რამდენიმე საათი), ჭურვი დასველდება და წყალს შიგნით შეუშვებს. კიდევ ერთი დადებითი წერტილი: გაჟღენთილი ჭურვი უფრო ადვილად გაიხსნება და გამოუშვებს ფესვს და აღმოცენდება.

Screenshot_31.jpg

ზოგიერთი თესლი კი ახერხებს ფესვის გამოყოფას სანამ წყალშია გაჟღენთილი. მიუხედავად ამისა, შეიძლება გირჩიოთ გაღივების ეს მეთოდი: წყალში არ არის საკმარისი ჟანგბადი, რომ თესლი იქ 24 საათზე მეტხანს დარჩეს. ჟანგბადის მდგომარეობის გამოსწორება შესაძლებელია აკვარიუმის კომპრესორით ან წყალბადის ზეჟანგის 3-4 წვეთი წყლის კონტეინერში დამატებით. და მაინც, თქვენ არ უნდა ჩათვალოთ ეს როგორც გამწვანების მეთოდი, მხოლოდ როგორც თესლის მომზადება.

Screenshot_32.jpg

თესლის გაქლიბვა ასევე პრაქტიკულია იმისთვის, რომ ყლორტებს გაუადვილდეს ჭურვის მოშორება. მაგალითად, ფრჩხილის ქლიბით მარცვლის კიდეების გასწვრივ, ისე, რომ გარეთა გარსი არ დაიჭრას, არამედ ნაკერი დასუსტდეს და უფრო ადვილად გაიყოს. მყარი გარსი გახდება თხელი, ტენიანობის გავლა და გახსნა უფრო ადვილი იქნება. ეს ყველაფერი ძალიან ფრთხილად უნდა გაკეთდეს ისე, რომ არ გადააჭარბოთ და არ დააზიანოთ ბირთვი.



თესლის გაღივების მეთოდები


თესლის გაღივების ეტაპზე უმჯობესია გამოიყენოთ მარტივი და დადასტურებული მეთოდები, რომელთაგან თითოეული არაერთხელ იქნა გამოცდილი ათასობით მწარმოებლის მიერ. ისინი ყველა თანაბრად ხელმისაწვდომი და ეფექტურია და არჩევანი მეტწილად მევენახეების პირადი უპირატესობის საკითხია. .



ბამბის ფირფიტებში გაღივება


Screenshot_33.jpg

ეს არის ალბათ ყველაზე გავრცელებული გაღივების მეთოდი. დასაწყებად, თქვენ გჭირდებათ რამდენიმე ბამბის ფირფიტა და შესაფერისი ჩანთა საკინძით. ოთახის ტემპერატურის წყალი. არ ღირს გამოხდილი, გამდნარი ან ადუღებული წყლით რამის მცდელობა: ეს არ იმოქმედებს შედეგზე. გააჯერეთ ფირფიტები წყლით, გაწურეთ მსუბუქად და მოათავსეთ თესლი ორ ფირფიტას შორის. ჩვენ დისკებს ვდებთ ჩანთაში, ხოლო ჩანთას თბილ (20-25 ºС) და ბნელ ადგილას.

ერთი დღის შემდეგ შეგიძლიათ შეამოწმოთ, ალბათ ზოგიერთმა თესლმა უკვე გამოიღო ფესვები. ოღონდ არ ღირს მათი შემოწმება ყოველ ნახევარ საათში, პროცესს ეს არ დააჩქარებს, პირიქით, ხშირი შფოთვა საზიანო იქნება. ჩვეულებრივ, 2-3 დღე სჭირდება ჯანსაღი და სტაბილური თესლის აღმოცენებას.



ქაღალდის პირსახოცი ან ხელსახოცი


Screenshot_34.jpg

გაღივებისთვის გჭირდებათ პლასტიკური კონტეინერი სახურავით. არ არის აუცილებელი კონტეინერის ყიდვა, შეგიძლიათ აიღოთ ხაჭოს პლასტიკური ყუთი მაგალითად. ვაფენთ ოდნავ ნესტიან ხელსახოცს კონტეინერის ქვედა ნაწილზე, მასზე ვდებთ კაკალს და ზევიდან ვაფენთ ერთ ან ორ ოდნავ უფრო მეტად ნესტიან ხელსახოცს.

ვხურავთ კონტეინერს, მაგრამ თუ ჩვენ ვიყენებთ კონტეინერს სახურავის გარეშე, მაშინ თავზე შეიძლება გადაეფაროს საკვების ცელოფანი. თუ შეამჩნევთ, რომ ხელსახოცი შრება, შეგიძლიათ დაამატოთ რამდენიმე წვეთი წყალი. მაგრამ მხოლოდ ისე, რომ ეს ყველაფერი შეიწოვოს.



ჭურჭლის ღრუბელზე გაღივება


Screenshot_35.jpg

თქვენ შეგიძლიათ გამოიყენოთ ჭურჭლის ღრუბელი ან უბრალოდ მოჭრათ პარალონის ორი იდენტური ნაჭერი. პრინციპი იგივეა, რაც წინა შემთხვევებში, მხოლოდ ის უნდა გავითვალისწინოთ, რომ პარალონის რეზინი უფრო ადვილად გამოყოფს ტენიანობას, ვიდრე ბამბის ბალიშები ან ხელსახოცები. თუ ძალიან ძლიერად გაწურავთ, ის თითქმის მშრალი იქნება. ვდებთ თესლს ნესტიან ღრუბელზე და ვაფარებთ მეორე ღრუბელს. თქვენ შეგიძლიათ დაამაგროთ ეს სტრუქტურა რეზინის რგოლებით, შემდეგ კი ჩადოთ ჩანთაში ან კონტეინერში.

შემდეგ ვდებთ ბნელ ადგილას 20-25 С ტემპერატურაზე. სიბნელე თესლის გაღივების შემთხვევაში არ ნიშნავს აბსოლუტურ სინათლის იზოლაციას. უბრალოდ მზის პირდაპირი სხივი არ უნდა მოხვდეს და უმჯობესია აირჩიოთ გაუმჭვირვალე კონტეინერი ან შეინახოთ გამჭვირვალე კონტეინერით რომელიმე კარადაში.



ავტოყვავილებადის გაღივება მინერალურ კუბებში


სინამდვილეში, გამწვანება ხდება არა კუბში, არამედ მინერალური ბამბის საცობში.

Screenshot_36.jpgScreenshot_37.jpgScreenshot_38.jpg

მინერალური ბამბა არის ინერტული სუბსტრატი, რომელიც არ შეიცავს საკვებ ნივთიერებებს, მაგრამ კარგად ინარჩუნებს ტენიანობას და ადვილად გადასცემს ჟანგბადს თესლს ან ნერგის ფესვებს. გაღივებისთვის, ეს არის მნიშნელოვანი! წინასწარ გაჟღენთილი თესლი თავსდება ნესტიან საცობში და შემდეგ კონტეინერში ან მინი სათბურში. კონტეინერში დარჩება მაღალი ტენიანობა, რის გამოც მინერალური ბამბას დამატებით მორწყვა არ მოუწევს.

აქ ჩვენ ვერ შევამჩნევთ, როგორ გამოდის ფესვი კაკლიდან, მაგრამ ჩვენ შევიტყობთ პროცესის წარმატებული მიმდინარეობის შესახებ, როდესაც მცენარის ფოთლები გამოჩნდება სუბსტრატიდან. შემდგომ კი გარემოებების მიხედვით. თუ ჩვენ ვგეგმავთ გროუვინგს ჰიდროპონიკით, მაშინ ვსვამთ საცობს ბამბის კუბში და ვათავსებთ, მაგალითად, Ebb and Flow სისტემის უჯრაზე ან კერამზიტიან ქვაბში DWC ან აეროპონიკის სისტემებისთვის. თუ შემდგომი ზრდა ნიადაგშია გათვალისწინებული, მაშინ ნერგი შეიძლება დაირგას ქოთანში ან მიწაში პირდაპირ საცობთან ერთად.



ნიადაგში გაღივება


Screenshot_39.jpg

მეთოდის სახელი თავისთავად მეტყველებს თავად მეთოდზე. თესლი მოთავსებულია უშუალოდ მიწაში, რომელშიც შემდგომ ნერგი გაიზრდება. დარგვის სიღრმე დაახლოებით 5 მმ. ნიადაგის ზედა ადგილი, სადაც თესლი მდებარეობს, დაფარულია პლასტმასის ჭიქით ან გაჭრილი ბოთლით, სათბურის ეფექტის შესაქმნელად. გაღივების ამ მეთოდით, თესლის გაჟღენთვა წყლით ძალიან მომგებიანი იქნება.

პლუსი ავტოყვავილებადებისთვის მდგომარეობს იმაში, რომ თქვენ თავიდან აიცილებთ გადარგვას, რაც არ მოსწონს ავტოყვავილებად შტამებს. გარდა ამისა, გამორიცხულია გაღივებული ფაქიზი თესლის დარგვის ოპერაცია, რომელიც ადვილად ზიანდება.

მინუსი ის არის, რომ როდესაც თესლი მიწაშია, თქვენ ვერ დააკვირდებით პროცესის მიმდინარეობას. თუ, მაგალითად, ერთი კვირის შემდეგ ყლორტი არ აღმოცენდება, მაშინ შესაძლოა თქვენ ამოიღოთ დამპალი გაშავებული მარცვალი მიწიდან და მოგიწევთ თავიდან დაიწყოთ ყველაფერი, დრო კი დაიკარგება.



ქოთნები ავტომოყვავილეების დასაფესვიანებლად


Screenshot_40.jpg

თუ თქვენ აპირებთ ნერგების გაშენებას სახლში ღია გრუნტში დარგვამდე, მაშინ ნერგებისათვის ტორფის ქოთნები შეიძლება იყოს ერთ -ერთი ვარიანტი. თუმცა, ჯერ უნდა ნახოთ რამდენად კარგად იშლებიან ისინი წყალში. არ დაიშუროთ ერთი ქოთანი ექსპერიმენტისთვის. მათი ხარისხი ძალიან განსხვავდება. ზოგი ადვილად იშლება და გამოყოფს ფესვებს ღია გრუნტში დარგვისას, ზოგი ძალიან ძლიერია და არ ატარებს ფესვებს. შედეგად, მცენარეები არ ვითარდება სწორად, სანამ ფესვები არ გაივლის მკვრივ ქოთანს. პრობლემის გადაწყვეტა არის დარგვამდე ასეთი ქოთნის ფსკერის მოკვეთა და მის კედლებზე ხვრელების გაკეთება, რომ ფესვები ნებისმიერ შემთხვევაში გავიდეს ნიადაგში.

კიდევ ერთი ვარიანტია თხელი პლასტმასის ჭიქები. გადანერგვის წინ, ნერგიანი მიწა არ უნდა იქნეს ამოღებული ჭიქიდან, არამდედ უნდა გაიჭრას პლასტმასი. ამრიგად, ნერგი თავისუფლდება მისგან მინიმალური დაზიანებით. თქვენ ასევე შეგიძლიათ გამოიყენოთ ბაღის ქოთნები მოსახსნელი ქვედაბოლოთ, ისინი დამზადებულია სპეციალურად ნერგებისათვის. არ არის იდეალური, მაგრამ მაინც ნაკლები სტრესი იქნება მცენარესთვის ვიდრე მყარი პლასტმასის ქოთნიდან ფესვის გამოტანა.



როგორ განვსაზღვროთ თესლის შანსები აღმოცენებამდე


გავრცელებულია რწმენა, რომ კარგი კანაფის თესლი უნდა იყოს მუქი და მყარი. რაც შეეხება ფერს, ამას სერიოზულად უნდა მივუდგეთ: მკრთალი თესლი შეიძლება უბრალოდ უმწიფარი იყოს. როგორც წესი, ღია მწვანე ან თეთრი თესლი ცუდად აღმოცენდება ან საერთოდ არ ამოდის, მაგრამ მუქი თესლის უმეტესობა აღმოცენდება თუ პირობები ხელსაყრელია.

რაც შეეხება სიმყარეს, პრაქტიკა გვიჩვენებს, რომ მშვენიერი ძლიერი და პროდუქტიული მცენარეები შეიძლება გაიზარდოს რბილი ან ფხვიერი თესლიდანაც. და კიდევ უფრო მეტიც, ნუ მოუჭერთ კაკალს თითებით, იმის გათვალისწინებით, რომ რადგან გატყდა, მისგან თითქოს კარგი არაფერი გაიზრდებოდა. არ დაიჯეროთ, რომ მცენარის ჯანმრთელობა პირდაპირ კავშირშია თესლის ვიზუალურ თვისებებთან.

 
Назад
Сверху